מורנו הגאון רבי אליהו ברוך פינקל זצוק"ל ר"מ בישיבה

שנת לידתו: תש״ח
שנת פטירתו: תשס"ח
מקום לידה: ירושלים
מקום קבורה: ירושלים

חיבוריו: שיעורי רבי אליהו ברוך

מורנו הגאון רבי אליהו ברוך פינקל זצוק"ל ר"מ בישיבה

נולד בשנת תש"ח לאביו הגאון רבי משה פינקל זצ"ל, בנו של מרן רה"י הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל זצ"ל.

בילדותו הרבה להיות בצל קורתו של זקנו מרן הגרא"י זצ"ל, אשר חיבבו מאוד.

 

מעט לאחר שהגיע לגיל מצוות קיבל אותו זקנו, מרן רה"י הגרא"י פינקל, ללמוד בישיבה. רה"י אף ביקש מהגאון רבי חיים קמיל זצ"ל שילמד עם נכדו בחברותא. רק אליהו ברוך דבק בו וכל ימיו ראה את עצמו כתלמיד של הגר"ח קמיל.

 

כמו"כ התקרב מאוד לדודו, מרן רה"י הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל ולמרן רה"י הגאון רבי נחום פרצוביץ זצ"ל, אשר איתו אף למד בחברותא את הש"ס כולו וראה בו את רבו המובהק.

בהיותו כבן י"ט שנים עבר ללמוד בישיבת פוניבז'. גם בישיבת פוניבז' התקרב והתחבב על רבני הישיבה, רה"י הגאון רבי שמואל רוזובסקי זצ"ל והגאון רבי מרדכי שלמה ברמן זצ"ל, שהעריכו מאוד את שקיעותו בלימוד ואת כשרונותיו. בתקופה זו התקרב גם למרן הסטייפלר זצוק"ל והיה מדבר אתו רבות בלימוד. בדרך לימודו דייק אחר הבנת כל דבר ודבר ולא הניח עד שהבינו עד תום.

לאחר מספר שנים חזר ללמוד בישיבת מיר והשתתף באופן קבוע בשיעורו של רבו המובהק מרן רה"י הגר"נ פרצוביץ זצ"ל.

כאשר הפסיק מרן הגר"נ פרצוביץ זצ"ל למסור את שיעורו בעקבות מחלתו, החל מורנו ר' אליהו ברוך למסור את שיעורו בפני תלמידי הישיבה. במתק לשונו, בשמחת התורה שפרצה ממנו ובהארת פניו, נמשכו אחריו מאות מבני הישיבה אשר היו שומעים את שיעורו מידי יום. מסירותו לתלמידיו הייתה עד אין קץ. לעתים יכל לשבת עם תלמיד שעות ארוכות ללבן סברא בבהירות ולתת לו מתיקות וטעם בלימוד, ופעמים אחרות היה יושב אתו זמן ממושך בעצה ותושיה בענייני שידוכים או שאר ענייני חולין. את שיעורו זה מסר עד יומו האחרון עת עלה בסערה השמיימה.